۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۹۰۷۵۸
آیت الله امامی کاشانی:

اتاق جنگ اقتصادی تشکیل شود | ایثار مدافعان حرم سبب خروج آمریکا از سوریه شد

اتاق جنگ اقتصادی تشکیل شود | ایثار مدافعان حرم سبب خروج آمریکا از سوریه شد
امام جمعه موقت تهران با بیان این که امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، گفت: باید اتاق جنگ اقتصادی تشکیل داده و مشکلات اقتصادی را از بین ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به آیات و روایاتی که در زمینه مهدویت وارد شده است، گفت: امروز فرهیختگان و اندیشمندان دنیا اذعان دارند که کشور ایران به لحاظ ایدئولوژیک بسیار غنی است.

وی با بیان این که شیعه دارای غنی ترین مباحث است، اظهار داشت: ما در زیارت روز جمعه امام زمان(عج) به ایشان خطاب می کنیم که «خداوند به واسطه نور شما نور هدایت را فراگیر می کند»، بنابراین حضور ایشان مربوط به زمان ظهور نیست، بلکه ایشان هم اکنون نیز منشأ خیرات و برکات هستند.

آیت الله امامی کاشانی با تأکید بر این که ما باید نور امام زمان(عج) را در زندگی خود احساس کنیم، ابراز کرد: اگر ما ادعای امام زمانی بودن را داریم، پس چرا این همه طلاق در جامعه اتفاق می افتد؟ آیا کسانی که به دنبال طلاق و برهم زدن زندگی ها هستند توجه شان به امام عصر(عج) است؟ آیا آشفتگی در فضای خانواده ها آن هم در کشور شیعی که دنیای علم و اندیشه آن را مورد توجه قرار داده، درست است؟ آیا کلمات ناشایستی که زن و مرد در زندگی به یکدیگر می گویند صحیح است؟

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که عزت و اقتدار کشور ثمره خون شهدا است، افزود: آیا احتکار، گران فروشی و رشوه گرفتن در کشوری مثل ایران که در راه دفاع از اسلام شهدای بسیاری تقدیم کرده درست است؟ این ها چه کارهایی است که جامعه ما را گرفته و ما را از امام زمان(عج) جدا کرده است؟

وی با بیان این که اگر چه ریزش هایی در انقلاب اسلامی داشته ایم، اما نباید رویش های انقلاب را نادیده گرفت، مطرح کرد: امروز وظیفه ما این است که در همه امور خود به امام زمان(عج) توجه کنیم و بدانیم که گران فروشی، احتکار، فساد و پولشویی با آرمان های جامعه امام زمانی بسیار فاصله دارد.

به گزارش رسا، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با مسأله وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: حوزه و دانشگاه باید همدیگر را در زمینه های مختلف یاری کرده و علم دین و علم طبیعت در کنار هم قرار گیرند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اگر وحدت حوزه و دانشگاه محقق شود، بدون شک علم دین شکوفاتر شده و دانشگاه نیز بر اساس معنویت حرکت کرده و از عیاشی ها، فسادها و غفلت ها دور خواهد شد.

وی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه برای دشمنان بسیار سنگین و غیر قابل تحمل است، اظهار کرد: آمریکا می خواهد جوانان جامعه ما مشغول عیاشی باشند و در برابر اتفاقاتی که رخ می دهد سکوت کنند تا بتواند به آسانی جامعه را ببلعد؛ رییس جمهور فاسد و مفسد آمریکا می خواهد ایران، افغانستان، سوریه، یمن، بحرین، فلسزین و عراق همانند آل سعود کثیف عمل کنند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به این که آمریکا به هیچ عنوان به دنبال صلح نیست، ابراز داشت: آمریکا در پی آن است که سکوتی مرگبار سراسر جهان را فراگیرد و همه مشغول عیاشی و فسا باشند، توجه دانشگاه به دین و حوزه مبدأ و اساس مبارزه با خواسته های دشمن است.

امام جمعه موقت تهران خطاب به اساتید دانشگاه گفت: شما باید به دنیای علم بنگرید و از معطوف کردن نگاه خود به قدرت و ثروت پرهیز کرده و در کلاس ها به تبیین عظمت جمهوری اسلامی، عظمت اسلام و تفکر مهدویت بپردازید.

آیت الله امامی کاشانی اضافه کرد: در کتاب انجیل آمده است که اگر ظالمی خانه ای را آتش زد و جلوی آن آتش گرفته نشد سایر بیوت نیز در آتش خواهند سوخت، بنابراین اگر امروز ما جلوی ظلم و فساد استکبار را نگیریم، به یقین آن ها همه جای دنیا را خواهند گرفت و بر مردم مظلوم ستم روا خواهند داشت.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که جان فشانی های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم سبب شد تا آمریکا امروز از سوریه، یمن و فلسطین خارج شوند، تصریح کرد: به فضل خداوند آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و گاو شیرده احمق نیز رسوا خواهند شد و از بین خواهند رفت.

وی خطاب به مسؤولان و مردم گفت: در این شرایط وخیم دنیا باید برای ظهور امام زمان(عج) دعا کرده و بدانیم عیاشی، طلاق، گران فروشی و سایر فسادها خواست دشمن است، بنابراین برای پول احتکار نکنید، برای گران فروشی مسابقه ندهید و به روز قیامت توجه داشته باشید.

آیت الله امامی کاشانی با تأکید بر لزوم برخورد مهربانانه افراد جامعه با یکدیگر ابراز داشت: مردم باید نسبت به اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه مهربان باشند و با گران فروشی ها فشارهای زندگی را شدیدتر نکنند؛ البته دستگاه های قضایی، اجرایی و قانون گذاری وظیفه دارند افرادی را به کار گیرند که نسبت به مردم لطف، رحمت و رأفت داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که ما امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، تأکید کرد: دشمن برای مقابله با ما اتاق جنگ تشکیل می دهد و ما باید نیز در این شرایط اقتصادی یک اتاق جنگ اقتصادی تشکیل دهیم و با یاری همدیگر مشکلات اقتصادی را از بین ببریم.

وی در پایان با بیان این که امام راحل در روز پنجم دی ماه فرمان تشکیل سپاه حفاظت برای سازمان هواپیمایی را صادر کردند، از عملکرد خوب این ارگان در طول سال های متمادی تقدیر و تشکر کرد./841/پ201/ق

ارسال نظرات